September 12, 2008

meriah ker raye dalam hidup aku...

aku hairan zaman skrg ni..raye lama agi..lagu raye dah mula berkumandang di corong telinga ku yang byk tahi telinga ni yang tak pena di korek selama sebulan pose ini.....

raya!!!!adalah satu nama yang memang meriah di kalangan manusi yang ada kat dunia ni....terutama bagi kanak2....

meriah ke raya itu? persoalan itu timbul di celah minda ku yang segar bugar ni.....aku rasa ray itu tidak lah meriah dalam hidup ku ini....aku raya macam tak raya je...raya dalam hidup ku yang memcecah dewasa ini amat semakin tak meriah seperti dulu time aku hingusan....

semenjak selepas tahun 2000..aku merasa raya itu tidak bermakna dah kerna aku mengalami satui kehilangan yang maybe tak kan kembali ke dunia yang penuh dgn noda2 fana ini....aku mulai sedar semenjak aku meningkat dewasa ini.....

setiap raya aku habis kan masa aku di depan tv tgk rancangan tv yang meriah di siliputi color meriah....tapi ati aku berkata....apa kah ini raya???aku wat bodoh aja...aku still makan kuih muih mak aku wat yang begitu sedap.....

member sengal aku pun dtg mengunjungi aku di rumah dgn baju raya mereka yang di bercolor2 itu...aku just pakai baju melayu 3 tahun lalu yang still ok lagi...aku tgk member aku setiap tahun baju mereka asyik bertukar color....adakah mak bapak aku tak mampu belikan aku baju raya??persoalan itu muncul..aku tgk mak bapak aku baju mereka bertukar juga setiap tahun....

aku baru ingat!!time shoping raya..mak akuy mesti tanya aku..nak tukar baju raya ker?aku jawap lah..tak lah mak...baju raya 3 tahun lalau masi ok lagi....so fine kata mak aku....itulah sebabnya....

aku pun berbaju yang sama seperti 3 tahun yang lalu....aku berjalan dgn mereka...aku just suar jeans, abju melayu dan selipar jepun yang setia ngan aku apabila pergi kemana2....mereka serba mewah....tapi aku tak malu....mereka plak yaang malu...nape???adakah aku ni miskin....tak kot...
aku tgk rumah aku macam istana dan kereta mak bapak aku berpasang2....tak kot!....

masa aku habis g uma org..makan..minta maap...dan mengintai anak mereka....hahahaha....sengal nya aku....malam aku kuar lagi....dah tgh malam aku balik berak dan tidur...dah terlalu kenyang.....berak pun sedap kalo byk sgt simpanan dalam badan....

esok macam itu juga jadual hidupku..sehinggalah seminggu berlalu....begitu membazir masa sajakan....

dah seminggu aku pun rumuskan raya aku....hahahaha..bagi aku raya aku sama saja tiap tahun...adakah aku takde nafsu time raya....

sekianlah kehidupan sengal aku di hari raya...

No comments: