September 12, 2008

buka pose ker???

hari ini aku menjenguk manusia kat bazar yang semakin hari semakin banyak ibarat semut sedang mencari makanan.....

aku terlihat kompek(plastik beg) di tangan mereka terlalu byk ibarat makan untuk seminggu....mereka berbuka pose ker tau menjual hidang pose...aku terpikir sejenak....???

aku melihat di tangan ku just seringgit kuih....adakah aku takde nafsu nak makan....padahal aku kuat makn org nya....

mengikut tafsiran si sengal ini..maybe mereka berlumba-lumba membeli makanan untuk menunjuk-nunjuk kepada org yang mereka ada duit...tak pun hnafsu mereka telah menguasahi pemikiran mereka......

aku dalam delima.....

mampos lah diorg nak makan ape....bukan duit aku jugak..yang aku nak sibok nape ek???

aku terdengat lagu yang paling merdu kat bumi ini....lagu itu berkumandang dengan merdu nya..mereka mulai berlumba-lumba mendakap makanan mereka....sehingga kenyang....kenyang lah mereka....tapi ada lagi makanan itu..nak makan pun dah sendat.....makan jer lah...tapi aku rasa mereka telah menyiksa badan mereka dengan nafsu sendiri.....

apakah salah badan sehingga terpaksa memproses makanan yang telalu byk..sememtara di siang ari mereka berehat senang lenang....

aku kesihat melihat ereka dan keluarga mereka....di manakah kesedaran mereka terhadap diri mereka....

aku pun menguyah lah makanan yang aku beli tadi.....aku makan dan makan dan makan.....
aku pun kenyang.....

sekian lah penderitaan mereka dan kuarga mereka....

No comments: