September 15, 2008

aku meniti ari di company ini....

ari semakin ari semakin hampir ke detik aku abis praktikal 20 september 2008 ini...aku tak sabar melepaskan diri dari company tempat aku praktikal ini.....walaupun byk pengalaman belajar yang aku dpt tapi byk juge pengalaman yang mengerikan hidup aku di company ini.....

pengalaman yang paling mengerikan aku apabila kau terlihat producer si polan dan producer si polan bergaduh...sungguh menakutkan dengan pragai mereka...dah lah mereka itu perempuan tapi pragai bergaduh dah macam jet lee bertemu ngan muhammad ali...hahahahahha(ketawa sejenak).....tapi aku wat bodoh jer..coz mereka tu bodoh kot..dah besar panjang wat lah cara org besar gaduh..ni tak!!dah terbang macam utltraman bergaduh ngan spiderman....hahahaha...memang kelakar mereka itu....kita lupakan sejenak.....

pengalaman yang membosankan aku sepanjang aku meniti ari kat sini adalah bercinta ngan mesin dan skrin komputer...pengalaman menhadap benda tu menhabiskan anak2 yang harus di preview....aku bosan...kalo mesin itu dah stop, benda tu akan bersuara yang amat bengit..amat benci bunyi itu.......tapi aku sedar aku sekadar budak yang ingin mencari pengalaman yang harus aku genggam untuk menuju ke luar sana kelak....

ari semakin hampir....aku pun mula malas nak wat report dan logbook arahan pihak campus aku...aku pun tak tau..aku makin ari makin malas, masuk keja pun ikut suka ati mak bapak aku je....kalo aku malas datang siang aku akan meniti di waktu malam hingga ke pagi....menghabiskan kerja yang tak akan habis.....

tapi aku berasa sedih plak nak meninggalkan company yang byk ragam ini....tapi aku sungguh gembira kerna kau akan kembali ke sabah yang aku cintai (tunggu kehadiran aku sabah)...dan aku tak kan menjejak langkah lagi di malaya ini melainkan aku di ambil kerja oleh mana2 company di sini....tapi aku akan terkongkong ngan perniagaan keluarga aku yang semakin ari semaikn pesat membangun....

aku akan di kongkong...aku tak sanggup nak balik ke tanah darah aku itu.....mak bapak aku akan memaksa aku kerja di perusahan mereka.....adakah aku akan mengalami seperti sekarang ini...kita akan tunggu dan lihat....(betulkah boleh lihat)..aku memang si sengal yang kimak....

sekian untuk luahan ati ku yang tak akan berhenti ini......

No comments: